woensdag 26 juni 2013

tips voor een slimme goodiebag!

Iets aan je (potentiële) klanten weggeven is niet alleen attent, het kan ook je naamsbekendheid verhogen. In deze blog geven we je inspiratie en tips hoe je een leuke goodiebag kan weggeven en hoe je de band met je klant kunt versterken.

Originele goodiebag

Slim! Emmers bedrukken!

1. De basis; goedkoop maar ook handig!
Het doel van de ‘goodiebag’ is natuurlijk om de ontvanger meer kennis te geven over het bedrijf. Doe daarom altijd een leuke bedrijfsfolder in de tas. Kies niet voor een ellenlange brochure, maar een korte bondige beschrijving van hoe jouw bedrijf zich onderscheidt van de rest. Vul het tasje aan met een bedrijfspen, een notitieblok en een flesje water. Zo zit er altijd wat in het tasje waar elke mogelijke bezoeker wat aan heeft en het hoeft niet duur te zijn.

2. Focus niet alleen op prijs, maar val op in de massa!
Beter een iets duurder relatiegeschenk, dan goedkope rommel. Het ligt erg voor de hand dat een kwalitatief relatiegeschenk beter is dan een relatiegeschenken van lage kwaliteit. Het geschenk straalt ook af op uw bedrijf. Vul uw goodiebag daarom ook aan met een uniek geschenk.

3. Creatieve tips voor inspiratie
Wanneer u slim nadenkt kan de goodiebag een uiterst effectief communicatiemiddel zijn. Zo hebben wij zelf bedrukte emmers gebruikt i.p.v. een standaard tas. Deze emmer blijft jaren lang in gebruik in een huishouden en/of bedrijf. En het viel ontzetten op, op de beurs! Daarnaast kunt u ook denken aan het jaargetijde (ijskrabber in de winter, strandballen, zonnebril of zonnebrand in de zomer)

4. Eigenlijk nummer 1
De vierde tip kan ook vooraan staan in deze lijst. Voer u algehele strategie door in alles wat u doet. Misschien zijn pennengraaiers op een beurs niet eens zo erg. Zolang u voor naamsbekendheid gaat is een pen een goed en goedkoop middel. Test wel eerst een proefmodel. Niets zo irritant als een pen die heel kort of slecht schrijft of die niet lekker in de hand ligt. Maak een segmentatie in uw relatiegeschenken. Een goede trouwe klant krijgt en cadeau vanachter de de coulissen, deze klant voelt zich speciaal en gewaardeerd  (meer verkoop aan een bestaande klant is vaak makkelijker dan iets verkopen aan een nieuwe)