dinsdag 29 mei 2012

Ek actie ola unilever


101 relatiegeschenken vond weer een leuk relatiegeschenken actie van OLA voor het EK In supermarkten, tijdens EK-wedstrijden op de pleinen in Nederland, op NS-stations en tijdens optredens van Helemaal Hollands kan ons land de komende weken de 'Raket van Oranje' tegenkomen.

Mensen hebben meer behoefte aan leuke dingen, zoals samen genieten en plezier hebben. OLA wil hier graag aan bijdragen. OLA is onderdeel van ‘the Heartbrand’, het bekendste ijslogo ter wereld.

Zomer zit in je!
Zomer heeft niet alleen te maken met tropische temperaturen en bakken op het strand. Ook midden in de winter of tijdens een ongelofelijke plensbui kun je een zomers gevoel hebben. Zomer dat zit in je, vinden we bij OLA.

OLA is onderdeel van ‘the Heartbrand’, het bekendste ijslogo ter wereld. Het hartsymbool werd in 1997 in het leven geroepen om al het Unilever-ijs onder te verzamelen. Inmiddels is het logo bekend in meer dan 50 landen wereldwijd en heeft elk land zijn eigen ijsnaam. Zo heb je Wall’s in het Verenigd Koninkrijk, Streets in Australië, Kibon in Brazilië, Langnese in Duitsland en OLA in Nederland. Onder de OLA-vlag vind je bekende merken zoals Magnum, Cornetto en Solero.


Ter ere van het 50 jarig jubileum van het meest gelikte ijsje van Nederland is een speciale oranje variant tijdelijk op de markt gebracht. Om de limited edition deze sportzomer breed bekend te maken, heeft fabrikant Unilever een ‘droombaan’ in het leven geroepen. Na een selectie uit tientallen kandidaten is Lisa Schutter als dé Raket van Oranje gekozen. Deze week tekende zij haar contract met Fred van Beek, VP Out of Home & Refreshments bij Unilever. “Ik heb op Koninginnedag al gezien dat dit één groot feest is. En oranje feestjes maken, daar ben ik dol op! Mensen worden vrolijk van mij, en van lekkere ijsjes natuurlijk! Ik kijk er echt naar uit, beter kan toch niet?” aldus Schutter.


Leuke ijs feiten
De Raket is al jaren het meest verkochte ijsje van Nederland.  
Jaarlijks worden er in Nederland 55 miljoen Magnum-ijsjes gegeten. Wanneer je die achter elkaar legt, vormt dat een lijn van 9.000 km.
Het ijsje dat het meest wordt gegeten, blijft de Raket. Hiervan worden er ongeveer 35 miljoen gegeten. Raket is al sinds 1962 het meest gegeten ijsje van OLA. Pas in 2002 bij het 40-jarig bestaan van de Raket werd reclame gemaakt voor dit ijsje.
Over de hele wereld wordt elk jaar ongeveer 60 miljard euro aan ijs en ijsjes uitgegeven.
Er is ongeveer 5 liter melk nodig om 3,5 liter ijsmix te maken.
Het houten ijsstokje werd in 1921 geïntroduceerd.
Er zijn gemiddeld 50 likjes nodig om één bolletje ijs op te krijgen.
Mannen bijten vaker in een ijsje dan vrouwen. Vrouwen likken.
Leg alle Magnums die in één jaar worden verkocht achter elkaar en je kunt 3,5 keer om de aarde heen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten