woensdag 6 juni 2012

Cookie handleiding

Nieuwe Cookie wetgeving
Uiteraard wil 101 relatiegeschenken voldoen met haar webwinkel www.101relatiegeschenken.nl aan de nieuwe wetgeving die rond 1 januari 2013 ingaat. Wat betekend dat nu precies. We kwamen een handige webhandleiding tegen!
Cookie handleiding
De belangenvereniging voor direct marketeers, de DDMA, heeft een handleiding gemaakt voor de nieuwe Cookiewet. Dit naar aanleiding van vragen die de leden van de club daarover hebben gesteld. In de handleiding wordt een vertaalslag gemaakt van de droge juridische materie naar de dagelijkse Nederlandse beroepspraktijk.


Aan de hand van diverse voorbeelden en een stappenplan wordt de lezer geïnformeerd over de wijzigingen die respectievelijk begin juni en per 1 januari 2013 in de bedrijfsvoering moeten zijn aangepast.



De DDMA heeft van 275 leden vragen gekregen om nadere informatie. Hoe groot de onduidelijkheid onder het Nederlandse bedrijfsleven is, bleek ook tijdens 'Het grote cookiedebat' dat DDMA op 30 mei jongstleden organiseerde. Tijdens die volgeboekte bijeenkomst ontstond een heftige discussie onder de 180 aanwezigen over de implementatie van de wettekst en handhaving.

Transparantie in dialoogmarketing
DDMA werkt samen met de andere partners van de 'cookiecoalitie' om een werkbare implementatie van de toestemmingsvereiste voor cookies te realiseren, die recht doet aan het gebruiksgemak van internet. Maar direct marketing wil ook als sector aantonen een bedrijfstak te zijn die op maatschappelijk verantwoorde wijze opereert. DDMA wil dit onder meer realiseren door de introductie van het Privacy Waarborg en door uitgebreide voorlichting over nieuwe regelgeving en juridisch advies op maat aan leden.

Duidelijkheid voor iedereen
"Gezien de grote onduidelijkheid in de sector hebben wij er ditmaal voor gekozen de handleiding voor iedereen beschikbaar te stellen. Want door actief bij te dragen aan transparantie in dialoogmarketing, kan DDMA maximaal inzetten op gebalanceerde wetgeving. Regels die rekening houden met het economisch belang van het bedrijfsleven en innovatie in ICT, zonder dat zij afbreuk doen aan de consumentenbescherming.", aldus Diana Janssen, directeur DDMA.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten