donderdag 14 juni 2012

EK reclame acties


Via de blog van verse reclame hebben we onderstaande post. We vonden het een leuk bericht om te delen om aan te geven hoe snel en hoe creatief bedrijven inspringen op de acties van ons Oranje. 
De wedstrijd tegen Denemarken mocht Oranje natuurlijk niet verliezen. Maar het gebeurde toch. Na de verdeeldheid over Van Persie vs. Huntelaar, verdeelt de tegenslag van afgelopen zaterdag nu ons land in de positivo’s vs. de pessimisten. Of de realisten, zoals de pessimisten zichzelf noemen. De inhakers behoren in ieder geval bij het pessimistische kamp. Afhakers, dus.
D-Reizen adverteert vandaag in De Telegraaf met een opvallende kop: “Robin moet weg!” Er was zaterdag veel kritiek op het presteren van Van Persie tijdens Nederland-Denemarken.
Op twitter werden er veelvuldig grappen gemaakt over het telefoongesprek dat Van Persie voerde na de wedstrijd. Er verscheen zelfs een spontane inhaker, zogenaamd van Oad. Hierin belt Van Persie om om zijn vakantie alvast te boeken, vanaf aankomende zondag.
Klaas-Jan wordt ook genoemd in de inhaker. En daardoor wordt duidelijk dat het een grap is en de twee voetballers op vakantie moeten van D-Reizen. Net als de rest van Nederland, want “iedereen moet weg!”. Logisch, want een EK kost reisorganisaties veel geld.


Niet geheel verrassend dus verscheen er ook een afhaker van Vliegtickets.nl. Waar de anderen zich nog richten op de spitsen, werd hier heel Nederland aangesproken: “We kunnen wel inpakken”.

Echter, helaas, hij is niet van Vliegtickets.nl zelf. Desalniettemin kon uit hun reactie worden opgemaakt dat er bij eventuele uitschakeling of winst in de finale wel wat op stapel staat.
Wakker Dier ageert tegen C1000, die deze week een ‘slagersvoordeelbox’ in de aanbieding heeft. In een tweet zegt Wakker Dier dat Oranje naar de slachtbank gaat. Hetzelfde lot als de dieren in de vleesbox.
Tenslotte, tot grote verbazing, de afhaker van hoofdsponsor ING. Op de homepage zatten de ING-leeuwen bij de pakken neer. Met de boodschap: “1 verloren wedstrijd is best mogelijk. Maar eerlijk gezegd: niet deze.” De hoofsponsor ziet het niet meer zitten, zo lijkt het.
Gelukkig bedachten twee positivo’s, @mtvanb en @woutervraalte, een hoopvolle inhaker. Die bovendien de bekritiseerde bondscoach een steuntje in de rug geeft. Deze heeft op de Verse Reclame Facebookpagina de hoogste people talking about score. Gelukkig. Want natuurlijk winnen we woensdag. Bovendien,zelfs bij verlies tegen Duitsland kan Nederland nog door!
Of zoals Albert Heijn. Vanochtend paginagroot in De Telegraaf: “Laat zien dat je er in gelooft.” Inclusief onze nationale supermarktmanager vol vertrouwen in winst op Duitsland, midden tussen de Duitse fans. Rest alleen nog de vraag waarom ze de voorspelsjaals gratis weggeven bij 20 euro aan boodschappen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten