dinsdag 26 juni 2012

heineken tshirt



Eerder hadden we het er al over: de EK gadget van Heineken. Kleding bedrukken blijft een goed promotiemiddel. Het biermerk kwam met zijn eigen EK vietbalshirt en er waren zelfs wedstrijden over zo stijlvol mogelijke manier te dragen. Binnen de branche vereniging is er ook een interview geweest.
“Het hoofddeksel was een beetje uitgewerkt. Vandaar dat we met iets heel nieuws wilden komen: gadget 2.0,” aldus Ralph Rijks, marketing manager Heineken in een interview met hem in PromZ Magazine nr 2.



Het moet interactiever, vindt Heineken, door de koppeling van premiums en social media. De Rugnummers-campagne is daarvan een uiting, legt Ralph Rijks uit.

Boter bij de vis

Hij had echter nog een reden om van het hoofddeksel af te stappen. “Een T-shirt is toegankelijk voor iedereen. Door z’n vorm en omvang is het ook makkelijk om het bij een krat in te sluiten. Het is boter bij de vis.”

Dat bleek: binnen twee weken na de lancering van de campagne waren vrijwel alle 500.000 Rugnummershirts de winkels al uit gevlogen.

Het nieuwste Heineken-premium gaat zeer waarschijnlijk een link krijgen met de komende James Bond-film.

Bij aanschaf van een krat Heineken kreeg je vanaf begin mei een speciaal Rugnummer-shirt met daarop een uniek nummer. Door dit nummer vervolgens op facebook.com/Heineken te koppelen aan het persoonlijke Facebook-profiel, heeft elke voetballiefhebber dagelijks de mogelijkheid om tickets voor wedstrijden van Oranje te winnen. Het enige wat Oranje-fans daarvoor moeten doen is het uploaden van een foto of video van een legendarische supportersactie. Zo kan heel Nederland laten zien dat het als één team achter Oranje staat.

Het Heineken Rugnummer-shirt heeft grappige details zoals een QR-code aan de binnenkant, een Oranje-leeuw in het embleem op de borst en in de boord staat de tekst uit het eerste couplet van het Wilhelmus: ‘Een prinse van Oranje ben ik, vrij onverveerd.’

Het Heineken Rugnummer-shirt verschijnt in een oplage van 500.000. Daarnaast is het shirt beschikbaar via een actie in meer dan 1.000 horecazaken door heel Nederland. De allereerste 200 shirts worden op 2 mei om 07:30 uur in de ochtend uitgedeeld bij C1000 De Jong in Leiderdorp. Voor deze speciale actie geldt, net als voor alle Heineken Rugnummer-shirts, op=op. Aanvullend kan overigens via de actieverpakking in de supermarkt een digitaal Rugnummer verkregen worden. er wordt nu al zelfs geboden op de overgebleven shirts via veilingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten