maandag 16 juli 2012

Peijnenburg als relatiegeschenk

Peijnenburg als relatiegeschenk

In economisch mindere tijden willen we het thuis extra gezellig maken. We willen thuis lekker genieten van authentieke premium producten, maar dan zonder schuldgevoel achteraf. Daarom hebben de bakkers van Peijnenburg een echte verwennerij van ontbijtkoek gemaakt: Peijnenburg Overheerlijk.

We creëren thuis steeds vaker onze eigen verwenmomenten met authentieke en natuurlijke producten, waar je zonder schuldgevoel van kan genieten. Dat kan nu dus ook met Peijnenburg Overheerlijk. Deze luxe, ambachtelijke koek is gemaakt van speciaal geselecteerde ingrediënten en wordt lekker langzaam gebakken met een heerlijk malse koek als resultaat. Om van de koek een échte verwennerij te maken is Peijnenburg Overheerlijk rijk gevuld en royaal bestrooid met heerlijke extra’s, zoals geroosterde notenmelange, appel & kaneel of échte Belgische chocolade. De producten van Peijenburg worden ook al jarenlang in de relatiegeschenken markt toegepast. we zien de producten terug in verschillende kerstpakketten.

Peijnenburg als relatiegeschenk


“Het geheim van Peijnenburg Overheerlijk is eigenlijk geen geheim”, vertelt Mark, één van de bakkers van Koninklijke Peijnenburg: “Als je de koek ziet, valt meteen op hoe rijk de koek gevuld en bestrooid is met de lekkerste ingrediënten. Zelf vind ik Peijnenburg Overheerlijk Noten het lekkerst, maar bij mij thuis is Peijnenburg Overheerlijk Belgische Chocolade favoriet.”

De nieuwste reclame  team Peijnenburg 

In de nieuwste reclame zien we “team Peijnenburg” aan de vergadertafel zitten, er vol van overtuigd dat heel Holland hun koeken heerlijk vindt. Na de succesvolle Peijnenburg campagne waarin de reclames draaiden om het thema “van huis uit meegekregen” slaat Peijnenburg nu een andere weg in.

Als vervolgens blijkt dat er nog iemand in Nederland is die niet houdt van de koeken van Peijnenburg wordt het volledige team gemobiliseerd om hier iets tegen te gaan doen. De promomaterialen met de tekst “heel Holland hapt naar Peijnenburg” worden aan de kant geschoven en team Peijnenburg gaat op missie: ervoor zorgen dat ook Leo Veensma zal gaan happen naar Peijnenburg. Het economisch belang van een langlopende reclamecampagne is voor adverteerder en reclamebureau even groot, toch lukt het maar zelden een campagne langer dan vijf jaar vol te houden. De redenen van het vroegtijdig stoppen van campagnes kunnen er vele zijn.

De enige echt legitieme reden om een campagne te stoppen is omdat hij niet werkt, of niet meer werkt. Maar zo simpel ligt het vaak niet, er zijn heel veel andere factoren die ervoor zorgen dat een reclamebureau vroegtijdig het loodje legt. Het verloop van de Peijnenburg-campagne laat dat zien.

De Peijnenburg-reclamecampagne hing aan een zijden draadje

De Peijnenburg-campagne gaat nu zijn zevende jaar in, maar bungelde af en toe aan een zijden draadje. Uiteraard met medeweten van Peijnenburg laat dit boek niet alleen het ontstaan en het verloop van de campagne zien, maar vooral ook de gevaren die de campagne bedreigden. Ook beschrijft het de vaak lange weg die adverteerder en bureau soms afleggen voordat ze met een eerste reclame-uiting naar buiten kunnen komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten